Re: [DX] Massasyöttö

Moi,  Tuossa alla JUS juuri kertoo, mikä on ongelman ydin ja minkä olen itsekin monta kertaa yrittänyt TULOKSETTA täällä (RKOlle?) kertoa. Siis omalle Excel tms. pohjalle on PALJON HELPOMPI ja nopeampi lokauksensa koota ja järjestellä. Sellaisen kokonaisen tiedoston syötöstä OnLineniin tässä on kysymys. Kun kuuntelen itsekin nauhoituksiani tiedot on huomattavasti helpompi pikakirjoittaa, lajitella, esikatsella ja korjata omiin taulukoihini, kuin "hidassyöttää" OnLineen. Ja varsinkin vielä yrittää tehdä jälkikäteisiä korjauksia....

Mutta, eihän noita systeemiä tietenkään mikään PAKKO ole kehittää tai korjata. Minulle riittää omat lokaukseni omissa tiedostoissanikin (MUTTA Jos systeemi olisi riittävän NOPEA ja helppokäyttöinen, niin voisihan nuo muillekin lähettää....) Mutta jokaisen lokauksen erillissyöttöä (peditionlokeista) en aio edelleenkään sen hitauden vuoksi tehdä. (=Eikäpähän vaatimattomia lokauksiani kohtaan tietenkään ole minkään valtakunnan intressejä tai intohimojakaan, joten saattaa näin homma maata ihan mallillaankin!?)

Alpo AHE

Hei,
Olen juuri sellainen peditionisti, jonka pitäisi aloittaa noin kahdensadan lokauksen syöttö on-lineen, mutta en aio sitä tällä systeemillä tehdä. "Väärään järjestykseen" on minulla parikin syytä. Minulla on perinteinen loki tavallaan valmistunut vähitellen kun olen Exceliin syöttänyt puhtaaksikuuntelemani ja raportoimani asemat (pidän qsl-kortistoni yhteydessä myös omaa kuullut-kortistoa), ja saan siitä hyvin nopeasti muokattua lokin. Lisäksi isojen peditionlokien syöttämisen on-lineen voisi tehdä helpommaksi, jos kuukausi- ja päivämääräkenttää ei tarvitsisi joka kerta rullata edes takaisin, vaan viimeksi syötetyt tiedot jäisivät aina oletusarvoiksi. En myöskään usko, että kukaan olisi ilahtunut, jos tässä kahden kuukauden aikana olisin tiputtanut asemia on-lineen muutaman aseman viikkovauhtia. Voisiko meille olla ainakin selkeä malli siitä, missä järjestyksessä tarjottuna tiedot hyväksytään massasyötettäväksi? Ei olisi mukava jäädä tähän pattitilanteeseen, jossa monessa suhteessa erinomainen on-line log tuntuu tällaisissa pedition-lokeissa kömpelöltä vaihtoehdolta.
73
JUS
Jussi Suokas
Joensuu