Re: [DX] Kelejä piisaa

Moro Pena & all

Suosittelen KAZia, jos tilaa on tuonkin verran. Puu tai masto (ei metallia) siihen tarvitaan.
Pistä talkoot pystyyn.

73 tk

Hienosti kuuluu näköjään, kun on lankaa.

Itse asustelen Espoossa tälläisessä paritalokommuunissa ja arvatenkin
tuollaisten signaalikaappareiden vetely on mahdotonta puuhaa. Pihalta löytyy
kutakuinkin 35-40m tilaa langalle ja mutkille sekin menee :(

Onko kukaan tehnyt vertailua  MW-looppi vs pitkälanka tai peräti
käyttää looppia
menestyksekkäästi? Entäs jotain muuta miniatyyripassiiviantennia (kiva sana).

Pistän tässä pian ylös windomin - osittain kaupungin pusikkoon - , jonka
alataajuus on 80mb. Olen kyllä vastaavalla dipolilla Espoosta jenkkejä joskus
bongannut, joten toiveikkaana tässä ollaan. Pitäisi saada rigin (756 Pro3)
MW-vaimennus vielä poijjes, taitaa jäädä syksyyn. X- bandilla on vaimennukset
jo poissa ja pre-amp pelittää, joten sitä voisi alkaa hieman seuraamaan, jos
siellä kesällä nyt ihmeitä kuuluu.

73 Pena
Espoo