Re: [DX] Surkea YLE ja ULA-ketjut

Lehdessä oli tällainenkin juttu:

 Rekkakuskit kärmeissään Ylen lyhytaaltolähetysten lopetuksesta
Helsinki
STT

Suomalaiset rekkakuskit ovat suivaantuneet, koska Yleisradio lopettaa
vuodenvaihteessa ympäri maapallon kuuluvat lyhytaaltolähetyksensä. Vastedes
Ylen lähetyksiä voi kuunnella kaukomailla internetistä sekä satelliitti- ja
mobiiliteitse.
- Ymmärrän rekkakuskeja, jotka ulkomailla ajaessaan mielellään kuuntelisivat
suomalaista radio-ohjelmaa, sanoo Yleisradion hallintoneuvoston puheenjohtaja
Mika Lintilä sanoo.
Lintilän mukaan valituksia ei ole juuri tullut muualta. Ulkomailla asuvat
suomalaiset pystyvät kuuntelemaan Yleä kotonaan vaikka internetistä.
Yleisradio lopettaa lähetykset Porin keski- ja lyhytaaltoasemalta
kustannussyistä. Lintilä arvioi, että Yle on maksanut Digitalle aseman käytöstä
yli kolme miljoonaa euroa vuodessa.
Yle päätti lyhytaaltolähetysten lopettamisesta viime kesäkuussa.

Reijo Alapiha
Joensuu