[DX] Harraste menee kaukaiseen sumuiseen metsaan

[DX] Harraste menee kaukaiseen sumuiseen metsaan

Alpo kirjoittaa:
Eli ilmoitan lopettavani dx-kuuntelun talla paivamaaralla 25.10.2007...
Olen mietiskellyt tata asiaa tietoisesti ja tiedostamattani ilmeisesti jo
noin kymmenen vuoden ajan.... Silti en ole osannut ilmaista sita oikein en
suullisesti tai kirjallisestikaan. Harrastevuosia jai taakse dx-mittapuussa
vaatimattomat lahes tarkalleen 27 vuotta...

Nyt vain pari paivaa sitten keskustellessani HAR:n kanssa puhelimessa (ennen
"Menevatko harrasteet kaukaiseen metsaan" tapahtumaa sain yllattaen sanat
suustani ulos "Ei oikein kiinnosta koko homma enaa...."
 *************
Sympatiaa Alpolle mutta ei se silleen lopu, radioharraste ainakaan...
Kuuntelua voi tehda toisellakin tavalla, milla tavalla vaan, ei se ole vain DX.
Muutama hamssi on kaynyt melkein saaliksi, kun kaikki maat pitaa
saada kaikilla 9 bandilla - ja siina on vasta HF-bandit, ei LF, ei VHF, UHF.
Toisaalta ovat ilmoittaneet epasuorasti puolestaan saalivansa minua, hi...

En lopeta ikina. Nyt kun loytyi nootti, etta Chernobyl-2 jattiantennia puretaan,
parhaillaan, radioaihe kiinnostaa vaan enemman, 14 miljoonaa kiloa metallia.
Nyt selvisi siitakin kompleksista kaikki, siita on minulla yli 200 valokuvaa.
Minullahan onkin vasta kuudeskymmenes vuosikymmen radiossa menossa.

Ei pitaisi panikoida esim. pilkkuminimilla, se alkaa painostamaan mielia.
Minimin aikana on osin omia ilmioitaan mutta ei kelit sen kummempia ole.
Minulle keli tarkoittaa muutakin kun tiettyjen kaukoasemien kuulumista.
On jannaa yrittaa miettia mita kaikkea tapahtuu, kin signaalit muuttuu,
itse asiassa kukaan ei tieda radioaaltojen etenemisesta kuin jotain pienta.
Suomi jos mikaan on radiotutkimuksen parhaita laboratoriosaitteja!

Tervehtien   Vaino (VKL), Jokela    (26.10.2007)