[DX] keli

Moron!

Pe 0640 UTC ALA-loopin testailu jatkui. TA-asemia kuului hieman enemmän kuin neljänä edellisenä aamuna, lähinnä NA, mutta idit heitti R Visión Christiana 1330. Viimeisenä luettavasti tuli 0745 UTC 1560 NA.

Povatusta "pikkuhäiriöstä" huolimatta pela-yönä olin JKZ:n kanssa TreDXK:n kuuntelukämpällä Tampereen Luhtaanrannassa. 277° beverage toi 2130 UTC alkaen luureihin "Luhtiksen peruskamaa", mm. CBC:t (1400, 1140, 1070), KB 1520 ja 1320 kanukki sekä yön varsinainen powerplay 1620 Virgin. A-tuulen paine oli jo nousussa, mutta K alhaalla ja Dst nousi jopa +25:een, vaan kovaa keliä ei tullut. Asemaa feidaili NA-itärannikon ja YV/HJ:n välistä. Painopiste oli Puerto Ricossa, etenkin 2230 - 00 aikoihin: "Ykkössarekkeen" 1520, 1600 ja 1660 tulivat lujaa, samoin moni kakkosen asema mukavasti, ainakin 1070 WMIA, 1120 WMSW Once, 1140
WQII Once Q, 1370 WIVV "Radio de la Roca" ja 1390 WISA. Kolmoset jäivät haaveeksi.

01 UTC jälkeen tuli lyhyt keskibandin jenkkinousu mm. 1190 WLIB:n kera. Sitten häiriö jo vei kelinpoikasen ensin YV/HJ-suuntaan ja 03 aikoihin tapahtui romahdus, vaikkei ihan nollille menty. Aamunousu jäi hyvin vaisuksi: heikkoja SA-NA-sinkkuja lähinnä alabandilla, vahvimpana 710 cubano.

73 JVH