Re: [DX] DX-kuuntelusta ja laitteistoista

Re: [DX] DX-kuuntelusta ja laitteistoista

Moi!

Joulun ajan useamman päivän mailien lukutaukoni aikana dx-postia oli läjittynyt niin paljon, että ihan kaikkea en ole jaksanut lukea, mutta tämän haluan vielä nostaa mietintämyssyyn:

Ilmaan jäänyt aihe ja tehdyt ehdotukset nimmarilistasta ovat hyvin kannatettavia, joten toivottavasti ne eivät jää unholaan! Itsekin 1-2 v sitten ehdotin Ristolle jotain vastaavaa ja tarjouduin jopa talkooapuun nimimerkkien kokoamisessa, mutta tuo TEJ:n systeemihän kuulostaa paljon pätevämmältä kuin omat tuumailuni: laite- ja antennitaustojen helppo löytyminen (ja päivittäminen) olisi oikein kiintoisaa! Ja huolimatta SLAT:n nimimerkkilistan kokoamisesta kolmella vuosikymmenellä unideja nimmareitakin tulee mullekin aina silloin tällöin, esim. nyt hienoja lokauksia ilmeisesti FSDXF:n porukalta: Mulle esim. nimimerkki TJ on TreDXK:n takavuosien primus motor ja pj Timo Jokinen, mutta lokauksia lienee tehnyt joku muu TJ? Onkohan muuten samoja nimmareita enemmänkin käytössä tai asiassa mitään tsekkausta SDXL:n ja FSDXF:n kesken?

Ja lyhyesti muista teemoista:

558-keskusteluhan päättyi hienosti, kiitos asiassa ahkeroineille!

WRTH:n sain näppärästi kuriirin avulla RV:ltä välipäivinä, tnx! Mielelläni tuen liiton toimintaa Werhoa hankkiessani. Samoin koen Clusiven kohdalla.

Pistelaskennasta taas on toki hyvä olla mahdollisimman selkeät säännöt, ja helposti saatavilla, niin kauan kuin pistelaskua jollakin tapaa harrastetaan.

SDR: Luetuista mieleen jäi omien ajatuksieni kaltaisena lähinnä ANA:n kommentti - sekä JEÖ:n toive keskittymisestä itse kuunteluun ja sen kommentoimiseen listalla, oli käytössä sitten huippupeditionolot tai vaatimaton koti-QTH.

73 JVH