Re: [DX] Hehkulamput - säästöä

Mulla alkaa olla kotona jo lähes kaikki polttimot vaihdettu ns. energiasäästöisiin.
Yksikään kodin valopallukka ei ole antanut QRM:ää radioon.
Taloyhtiön pihavalojen kuristuksetkin on korjattu, niistäkään ei tule enää rutinoita. (En ole uskaltanut sohia ampiaspesää kysymällä, mitä niille on tehty, asiasta kun meinasi kehkeytyä riitaa.)

Sen sijaan A-link PV200 -mallinen sähköverkkoadapteri(-sto) rutisee kaikilla muilla bandeilla, paitsi hamssi- ja MW-alueella (FCC:n hyväksymä jenkkimalli?). Siirryn siis pikkuhiljaa käyttämään langatonta yhteyttä kotitalouskoneiden välillä.

Vaikka valaistussähköä säästyy, olen huomannut, että valon määrä ei vastaa sitä, mitä noissa ilmoitetaan vastaamaan hehkulangallista. Olen jo oppinut, että jos säästöpolttimon ilmoitetaan vastaavan 60-wattista lankalamppua, ostan luokkaa "isomman", jotta näkemäni valon määrä vastaa "vanhanaikaista", ja pystyn lukemaan mm. hyvää radioaiheista lehtikirjoittelua iltaisin.
Vai onko ikänäkö tullut vastaan?  (Juu on sekin.)

73 de Matti P., MOP