Re: Oikea QSL?

This is a message from "jyrki.hytonen" <Jyrki.Hytonen@xxxxxxxx>

Vielä e-mail-qsl:istä

E-MAIL QSL
Mielestäni JHU - aivan oikein -  vielä kerran painotti, että
e-mailien keräily ei ole HÄNEN dx.intressiensä mukaista.. Eli
muut saavat kerätä ruotsalaisia postimerkkejä, jos haluavat. Siis kysymys
ei ollut qsl:n tulkintaongelmasta.   Usein e-mail verifioinnit ovat
tulkinnallisesti hyvin selvästi verifioivia -  kysymys ei siten ole
käyntikortin hyväksymisestä.

Itsekin, kuten varmaan monet muutkin pitävät eksoottisista
vastauksista.   En näe kovin paljon eroa amerikkalaiselta asemalta
saamani vastauksen eksoottisuudessa oli  kirje kirjoitettu paperille
tai e-mailille.  E-mailissa eksoottisuutta lisää usein tavallista
kirjettä tuttavallisempi ja vapaampi kirjoitustapa.  Paperi kun
monista tuntuu virallisemmalta....   Pari qsl:ää olen saanut
sähköpostin liitteenä  JM:n kuvaamina aseman värillisille
kirjelomakkeille kirjoitettuina  (mm. RNE-5 Avila).  Vielä nimikirjoitusta
ei ollut kirjeisiin liitetty, mutta olivathan ne faksia värikkäämpiä.

Lähes kaikki raportit olen postittanut postimerkein varustetuissa
kirjeissä postin välityksellä. Yhteystietojen mukaan olen liittänyt
postiosoitteen, faksinumeron ja e-mail osoitteen.  Siten vastaustavan
valinta on jäänyt aseman harkittavaksi.   Jos asema on valinnut e-mailin
hyväksyn sen, enkä ryhdy peräämään kirjettä postin välityksellä.

IDIT:
JHU:n mainitsemasta asemien identifiointiin liittyvistä ongelmista oli
OA:n hyvä kirjoitus Frekvensnyttissä vastikään.

NAUHAT
Itsekin lähetin nauhoituksia kuunneltavaksi (mm. EJH sai kärsiä)
viime Lapin reissulta.  Osa kuuluu luokkaan 'haisevia rupisia
idejä'.   Niistä en raporttia ole aikonutkaan tehdä.  Asema vain on
vaikuttanut kiinnostavalta ja haluan saada selville mikä se oli.
Tälläisen, kokeneen korvan vahvistaman  aseman ehkä rupisuudesta
huolimatta kehtaisi lokiin ilmoittaa.

73's de JHY  - Jyrki Hytönen