Re: [DX]: takakeilan mitoitus?

This is a message from "=?ISO-8859-1?Q?Jyrki_Hyt=F6nen?=" <jyrki.hytonen@xxxxxxxx>

IS Wrote:
>Takakeilailua harrastaneet: mikä mahtaisi olla optimaalinen
>mitoitus takakeilalle? Jotenkin mieleeni on jäänyt, että tuollainen
>70-100 olisi jotakuinkin käypä mitta. Mutta kannattaako vetää yli
>100-metristä, eli onko

Takakeilan optimaalinen pituus kiinnostaa minuakin.  Mökillä kun
on järvi juuri siinä oikeassa antennisuunnassa.  Onko mitään
hyötyä vai enemmänkin haittaa käyttää 200-300 m:n tai jopa
pitempiä takakeiloja.  Tilaa minulla olisi - takakeiloille.  Entäpä
koaksiaalisyöttö sähköttämissä oloissa.  Kannattaako tehdä?
Terv.  JHy