Vs: [DX]: RM-lokeista

This is a message from "Mikko Laine" <oh5lgf@xxxxxxxxxxxxx>

> Kommenttina yleensä voisi mainita pari seikkaa.
> 1) RM:n loki on nykyään pelkästään LEM ja muita huippulokauksia varten.
> Aloittelijoille ja satunnaiset kuunteleville niistä ei ole mitään hyötyä.
> Antavat väärän kuvan kuuluvista asemista ja saattavat lannistaa aloittelevan
> kuuntelijan alkuunsa. Vihjeissä on tosi helppoja asemia ja lokissa harvinaisuuksia.
> Näiden välissä ei mitään.

Valitettavasti tuo on totta. Lokauksista tulee n 90 - 100% clusiven kautta, jonka seula
on melkoisen tiheä. Ja lokausten kovatasoisuus saanee aikaan sen ettei helpommin
kuuluvia asemia enää viitsitä lokata.

> 2) Lokaukset eivät kelpaa enään muutamille palstoille kuin lokiohjelmalla tehtynä.
> Ohjelmahan on tosi kankea ja on aikansa elänyt DOS-ohjelma.
> Mielestäni pitäisi kuitenkin lehteen lähetetyt lokit julkaista. Lokiohjelmassa
> olisi ohjelma nikkarille kehittämistä. Web?

Lupaan että EU-BS-IB-PI-palstoille lokaukset kelpaavat jatkossakin muillakin tavoilla.
Ainakaan vielä ei ole tullut työlääksi naputella saapuneita lokauksia käsin ohjelmaan.
Mutta nämä palstathan ovat melko lyhyitä, joten ymmärrän että työläämmillä
palstoilla halutaan lokit lokiohjelmalla tehtyinä.

On totta että ohjelma on kankea. Ainakin itse kaipaisin Windowsin Cut&Paste-
toimintoa, jolloin sähköpostiviestinä tulevat lokaukset voisi siirtää helposti lokiin.
Jäisi viestin printtaus pois ja käsinkirjoitusvaihe helpottuisi huomattavasti. Mutta silti
ohjelma on huomattava helpotus, sillä muistan ajan kun naputtelin kaikki lokaukset
käsin.

73 de Mikko