Re: [DX]: antennit ja vaiheistus

This is a message from Mauno Ritola <ritola@xxxxxxxxxx>

At 08.32 2.2.2000 +0200, MKA wrote:
>Tervehdys toverit,
>Nyt kuitenkin olen kiinnostunut vaiheistamisesta ja luettuani netistä
hakemiani aika >positiivisia testituloksia modifioidusta MFJ 1026:sta
tilasin sen viikko sitten. Laite on >paranneltu versio PÄ:n lähes
parikymmentä vuotta sitten esittelemästä  >XY-phasingistä, jollaisen
itsekin omistin, sekä käytöltään yksinkertaisempi. >Valmistajan
käyttöohjeissa ja käyttötestien tuloksina on esitetty muutamia toimivia
>antennikombinaatioita joissa voisi käyttää lyhyitäkin lankoja. Itse
ajattelin käyttää >laitetta vaiheistamaan  illansuun ja yönseudun eurot
pois joiltakin 9 -taajuuksilta ja >saada lisäpotkua aasialaisten
metsästystä varten. Lisätietoja kannattaa kaivaa mm. >Mark Connellyn
testituloksista ja valmistajan käyttöohjeista. Laite on tulossa tällä tai
>ensi viikolla ja testaituani sitä ajattelin kirjoittaa käyttökokemuksistani.

Itselläni oli koekäytössä Wellbrookin APU-100-vaiheistin. Kyllähän sillä
jotain sai aikaan, mutta kun aika on elämässämme rajallinen, niin kyllä
kuuden nappulan ruuvailuun menee aivan liikaa aikaa. Vaatii luultavasti
hyvin toimiakseen kohtuullisia pinta-aaltosignaaleja kuten Amerikassa, eikä
voimakkaita pinta- & avaruusaallon sekoitusta kuten meillä. Ihan kuten
K9AYkin, mutta yritäpä saada amerikkalaiset ymmärtämään tämä. Kypsyin aika
pian palauttamaan, mutta kiitokset kuitenkin Hubert Gablerille Itävallasta
lainaamisesta.

73, Mauno