Re: Vs: [DX] clusive

Moi,
Pistän lusikkani clusivesoppaan.  ARK:n ja monen muunkin
ehdottama webbiclusive joko salasanalla tai ilman on mielestäni
kannatettava ajatus.  Esim. Hard-Core-DX:n kotisivulla on
ruotsalaisen kerhon Shortwave Bulletin (vanha numero) luettavissa
joko Acrobaatilla tahi normaalina webbisivuna.  Ulkoasu aivan
lehtinäinen. Säännöllisesti ilmestyvästä lehdykästä ei  kannata
luopua toisin kuin olin ymmärävänini MKA:n viestistä.
JPI kantoi aivan oikeutettua huolta verkottomien oikeuksista::
> Viimeisimässä Clusivessa on lehden 53:n jäsenen tiedot, joista ainakin 40
> omistaa e-mail osoitteen. Mutta mistä loput n. 13 lukisivat
>lokaukset ?
Ainakin SW-bulletiini tulostettuna näyttää aivan lehdeltä - yhtä
hyvältä kuin clusive.  Ne, jotka haluaisivat paperin kouraansa
saisivat tulostetutn version hieman kovempaan hintaan. Säästyisi
varmasti paljon postikuluja. Samoin lokaajarenkaaseen pääsisivät
mukaan kaikki kuten Teemu J esitti, kun postikulujen takia ei
tarvitsisi jakelua rajoittaa. Tarvittaessa voi perustaa osaston ns.
helpoille lokauksille.
> Miten erilaiset uutispalstat ja tilastot tulisivat Clusivelaisten tietoon ?
> Clusive on myös lehtivaihdossa ulkomaisten DX harrastajien kanssa, miten
> heidän kanssa toimittaisiin  ?
Kuten nytkin, clusive vain olisi webissä. Postitse niille, jotka
paperia haluavat. Ulkomaisille lehtivaihdokkaille vain paperitulsote
matkaan ,jos eivät osaa itse tulostaa lehteä.

> Eräs asia joka tuli vielä pikaisesti mieleeni on se, että erilaisten
> tilastojen tekeminen vaikeutuisi kun lokauksia joutuisi hakemaan monista
> kymmenistä jopa vuoden vanhoista sähköposti viesteistä.
Tämän vuoksi lehti kannattakin säilyttää (vaikka werkossa), ellei
joku jo nyt osaa rakentaa lokauskonetta (RKO?).  Esim. sellaienn,
joka järjesteli automaattisesti mailatut lokaukset maanosa ja
taajuusjärjestykseen ja ajantasainen tulos olis luettavissa
verkossa. Tietysti uusi tiedosto kerran kuukaudessa.

> Olen itse ollut parissa seminaarissa jotka käsittelivät laajasti
> nykyviestinnän mahdollisuuksia.  Tuntuu siltä, että kannattaa lähteä mukaan
>  uusiin kanaviin, kuitenkin unohtamatta vanhoja kanavia. Näin tietenkin
> katetaan mahdollisimman hyvin koko kenttä.
Kuulostaa järkevältä.  Löytyykö vain joukostamme uuden kanavan
taitajaa, joka uhraisi aikaansa kehittelytyöhön.  Taitaa vaatia myös
liiton päättävien elimien valtuutusta.  Voisi olla liitossa
tietotekniikkaprojekti?

> Hyviä nappauksia ja lokauksia (Clusiveen ja tälle palstalle)
Tuoreita uutisarvoa omaavia lokauksia samoin kuin tuoreita qsl-
tietoja onkin tältä foorumilta mukava lukea. Niistä kiitos kaikille
aktiiveille.
Terv. JHY