Re: [DX] DX-kuuntelu ja kilpaileminen

Vielä vaatimaton kontribuutioni tähän keskusteluun:

JMS:
MTM:>
> En panisi hanttiin, mun puolesta on sama ilmestyyko rankki kaksi kertaa,
kerran vuodessa tai ei ollenkaan, itse kuitenkin jonkinlaista kirjanpitoa
asemistani pidän. Sinänsä nykymuotoisen rankin tai pisteiden
devalvoituminen on aivan OK, jotkut kun näyttävät kokevan nykyisen
pistelaskujärjestelmän jollakin tapaa syrjivänä ja toiset eivät ilmoita
rankkiin mitään.
JHY:
JMS Haitanneeko ketään, vaikka rankki ilmestysi kerran
kuukaudessa (paitsi turhaa RM:n sivujen tuhlausta)  tai olisi
jatkuvasti päivitettynä nähtävissä netissä (jopa globaalina kuten
MTM ehdotti ja näytti).  Tuskin se kilpailun ylikoristumiseen (ja sitä
kautta epäterveeseen kilpailuun) johtaa.  Muutokset
rankkisijoituksissa ovat todella pieniä, vaikka joku jättää pariksi
vuodeksi pisteensä ilmoittamattakin.  Eivätköhän motiivimme
harrastaa dx-kuuntelua ole pääasiassa muunlaiset elämykset kuin
menestyminen sdxk-rankissa tahi muissa dx-aiheisissa kilpailussa
(niin kauan kuin saadaan kunnon sponsoreita - onko kukaan
kysynyt Nokiaa tms...:))

JMS:
MTM:
> Olen samaa mieltä. Asuminen ulkomailla alkaa olla niin
JHY: Miksei samalla kaikki kerhomme jäsenet halunsa mukaan
kansallisuudesta riippumatta... Toki nykyisen asuinmaan nimen
voisi ilmoittaa.

JMS:
Kannatettavia ajatuksia.  Pisteiden laskenta ja kilpailutoiminta voi
urauttaa monien kuuntelua ja raportointia.  Vanhakin voisi innostua
jostakin uudesta tavasta nähdä asioita.  Mieleeni tuli esim.
taajuuden 1485  tms. vanhan mantereen verifioidut/kuullut maat ja
asemat tai 1470 uuden mantereen vastaavat.....

xx.
Kilpailua tärkeämpää on kuitenkin itse kuunteleminen. DX-yhteisö
toimii parhaiten auttamalla toisia saamaan kuuntelyelämyksiä (ja
miksei myös qsl-elämyksiä)  kertomalla keleistä, uusista
asemista, kuunteluvihjeistä jne.
73's JHY