Re: [DX] Re: mfj 1026

Tervehdys Jussi,

> [...]
> asemat häviävät osittain, ja joitain itsepäisiä bandilla on, mutta
> sehän oli tiedossakin, koska on pinta- ja taivasaaltoja,
> synkronitaajuuksia etc. Kohtuullisen helppokäyttöiseksi luokittelisin
> myös. Ainoa pieni miinus ovat muutamat harhat, joita tulee kun laite
> ei ole päällä (!), eli kun virta ei ole kytkettynä, signaalin pitäisi
> ohittaa laite. Nyt kuitenkin NRK leviää esim yli 1600 kHz:n
> taajuuksille. Ongelma häviää, kun antennin laittaa suoraan radioon,
> tai kun laittaa virrat, ja säätelee signaalin kohdalleen. 73 JUS

Tätä ilmiötä minulla ei esiinny, johtuneeko sitten vastaanottimen
ominaisuuksista. Yleensä harhat lisääntyvät, jos vastaanottimen
dynamiikka ei kestä etuvahvistinta ja sinulla tuo näyttäisi olevan
nyt juuri päinvastoin. Onko sinulla käytössä vielä erillinen
etuvahvistin ja jos on, niin ennen vai jälkeen MFJ:n.

MKA