Re: [DX] VIHJETASON ASEMIA

----- Original Message -----
From: "Martti Karimies" <martti.karimies@xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx>
> Näistä vastaanottimista on aina ollut erilailla "painottuneita"
> mielipiteitä. Mutta raha se ratkaisee täälläkin, mitä enemmän
> rahaa käytetään vastaanottimen etupään ominaisuuksiin, sitä
> parempi siitä kokonaisuutena tulee. Minulla oli kerran kehuttu
> ESKA jolla kuului iltapäivällä keskiaalloilla kaikki samat asemat
> kuin silloisella NRD:lläkin. Tämä johtui vain siitä, että
> vastaanottimesta oli revitty kaikki vaimennuspiirit pois. Kun
> signaalitasot vähän nousivat sai ESKA:n nostaa hyllylle tai käyttää
> sen edessä koko ajan preselektoria.
> [...]

Olen ollut todella tyytyväinen AOR:ään Trion ja parin Lowen mallin jälkeen,
herkkyys ja dynamiikka on minusta aivan kohtuullinen kaikilla aaltoalueilla.
Olisi todella erikoista kustannus-hyötyajattelua käyttää
nelin-viisinkertainen summa rahaa, jotta kuulisi ehkä 1 %:n enemmän asemia.
Paljon halvemmalla pääsee, kun satsaa antenneihin (tai kuuntelu-QTH:hon)
hieman enemmän.

73, MR