[DX] Forum delicii

> Risto Kotalammelle ja muillekin,
>
> Ajattelin ensin vaieta mutta heti alkoi tulla taas niin pimeitä
> mielipiteitä ettei voi.

Mielipiteet vain kuvastavat esittäjänsä näkemystä tästä maailmasta. En
usko, että ne on mahdollista määritellä tieteellisesti hyviksi tai
pahoiksi, pimeiksi tai valoisiksi sellaisenaan.

> Kyllä ehdoton enemmistö kaikista annetuista
> äänistä eli muutoksen puolesta 23 ääntä 41:stä sekä n. 75 prosenttia
> muutoksen puolesta joko puolesta tai vastaan ("hallitus" vs.
> "oppositio") annetuista äänistä on erittäin selvä muutoshalun osoitus
> minkä tahansa äänestyskäyttäytymisen mukaan.

On kuitenkin muistettava, että jos forumina on SDXL:n jäsenistö, ei
dx@xxxxxxxxxxxxxxxx ole sama "constituency". Tilanne on verrattavissa
on-line -äänestyksiin, joilla on gallupin luonne.

> Ainoastaan eduskunnassa perustuslain säätämisjärjestyksessä tapahtuvat
> asiat menevät tämänkin edelle enemmistöjen määrässä.

Kun eduskunnassa ei kuitenkaan saada 5/6 enemmistöä kiireelliseksi
julistamiselle, aletaan 2/3 enemmistöllä kehitellä tulkintoja.

> Muuten ihmetyttää tuo pinttynyt halu leukailla ja irvailla äänestäjistä,
> määrätä karanteeniaikoja keskustelulle, leimata ja asettua yläpuolelle
> jne.

Minusta omistava asenne saittiin postituslistaan on aivan luonnollinen.
Se, jolla on avaimet kantapaikkaan, asettaa myös reunaehtoja. Tämäkin
palsta on sijaintimaan palvelimen lainsäädännön alainen.

> Ei anna hyvää kuvaa demokratiapyrkimyksistä.

Maailmassa on monenlaista demokratiaa: vähemmistödemokratiaa eli
oligarkiaa, enemmistödiktatuuria eli vähemmistöjen syrjintää,
järjestödemokratiaa eli sisäpiiridemokratiaa jne.

Ainakin kaksi valtionpäämiestä on vuoden aikana ilmoittanut, ettei
demokratiaa voi tuoda tai siirtoistuttaa sellaisenaan, vaan ne ovat
kasvamisprosesseja.

>     Vastaus USA:ssa asuvan Riston oikeudenmukaisuuspyrkimyksiin:
> tottahan toki sinä olet näiden Suomen kuunteluiden  pistekuvioiden
> ulkopuolella, ja se on varmaankin ihan oikeudenmukaista.

SDXL:n jäsenet nauttivat Suomen yhdistyslain mukaisesta demokratiasta
riippumatta asuinpaikastaan.

> Ei nyt venytetä käsitteitä ihan miten tahansa, vai mitä, Risto?

Mistä me tiedämme, miltä demokratia "tuntuu" unilateraalisessa maailmassa?

hard-core-dx.com toiminee Texasin lakien ja Yhdysvaltain perustuslain
perusteella
http://www.checkdomain.com/cgi-bin/checkdomain.pl?domain=hard-core-dx.com

kun taas SDXL toimii Suomen yhdistyslain mukaan.

Olen sitä mieltä, että keskustelua voisi siirtää Radiomaailmaan siksi,
koska siitä on monen arvovaltaisen jäsenen aloite Radiomaailma 5/2005:n
sivulla 24.

OJP