Re: [DX] Utility-kysymys

>Tämän asian käsittelyssä tällä listalla tapahtui ylilyöntejä, joiden
>seurauksena emme ilmeisesti >jatkossa näe lehdessämme Tero Toivosen varsin
>ansiokkaita ajankohtaisartikkeleita. En ole >aiemmin SDXL:n
>palkkatyöläisenä katsonut sopivaksi ottaa kantaa listan kärhämiin, mutta
>nyt >Radiomaailmasta vastaavana minun on todettava, että tällainen
>"sananvapauden" harjoittaminen >tapahtuu lehtemme tason kustannuksella.
>Vuosi sittenhän menetimme sammalla tavoin >päätoimittajan. Mielestäni
>asiallinen keskusteleminen ilman turhaa ilkeilyä ei ole "itsesensuuria".

> [...]

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. On selvää ja valitettavaa että
ylilyöntejä tapahtui, niitä tapahtui jo ennen kuin kärhämä sai alkunsa.
Niinkuin todettiin kaivettiin verta omasta nenästä, sitä myös saatiin.
Erityisen valitettavaa on päätoimittajan menetys, mutta kovin on
herkkänahkaista toimintaa jos yhden rakkikoiran johdosta eroaa. Toisaalta on
mielenkiintoista lukea hukala.netin ja sitä edustavan henkilön DLT kanta
utility-asiaan, tulkinta poikkeaa täysin DX-liiton kannasta perustelujen
ollessa hmm.. lukekaa itse.

En voi olla samaa mieltä Heikki Aarrevaaran kanssa sananvapaudesta. Kuten
olen sanonut, virhe tehtiin jo silloin kun utility-asiaa alettiin penkoa.
Pitää olla mahdollisuus kritisoida vääriä toimenpiteitä. Varsinkin kun
kritiikki oli aiheellista, asia oli kunnossa ennen kuin sitä alettiin
penkoa. Kielenkäyttö pääsi karkaamaan turhan värikkääksi, siitä
anteeksipyyntöni. Asettautuessaan järjestössä luottamustehtävään, on pakko
hyväksyä se että samalla asettautuu myös jäsenistön kritiikin kohteeksi. Se
on selvää että kritiikin pitää olla asiallista, perusteltua ja omalla
nimellä esitettyä. Minusta tässä tapauksessa nuo ehdot täyttyivät, jos sitä
ei kestä, niin ei sitten.

-Reijo Liljedahl-