Re: [DX] FM-lokit Radiomaailmassa

Moi,

Tämä on ensimmäinen kirjoitukseni tälle postituslistalle, joten tervehdys
vaan kaikille.

Niin tuossa uuden Radiomaailman FM-lokissa on ensimmäiset lokaukseni, jotka
koskaan olen lähettänyt. Olen nyt harrastanut vähän vajaa 2 vuotta
FM-kuuntelua ja oli sinänsä aikamoinen kynnys lähettää lokaukset. Niissä
olikin jonkin verran virheitä ja puutteita jotka ko. lokin toimittaja
ystävällisesti täydensi ja korjasi ja kyseli jopa lisätietoja eräistä
lokauksista. Eli SUURI kiitos minulta FM-lokin toimittajalle. Ymmärsin vasta
nyt kuinka suuresta työmäärästä on ollut kyse kun tarkistaa rivi riviltä
useita tuhansia lokauksia.

Tuossa vaiheessa kun lähetin kesän lokaukset ei minulla edes ollut tietoa
online lokin olemassa olosta. Syksyllä sain tunnukset sinne ja sen jälkeen
olenkin tehnyt lokaukset pelkästään sinne ja mikäli olen oikein ymmärtänyt
tämä on myös toivottava tapa toimia. Lisäksi olen pyrkinyt tekemään
lokaukset mahdollisimman nopeasti kun niillä voi olla arvoa muille
kuuntelijoille. Kerron vielä, että en näillä näkymin aio lähettää raportteja
ollenkaan, joten minusta ei ole vaaraa muille kuuntelijoille esim. FM-qsl
palstalla.

Tarkoitus olisi kuitenkin kannatuksen vuoksi ilmoittaa ainakin osa nyt
lokatuista asemistani kuullut asemat palstalle kunhan saan selville miten
FM-asemien pistelasku menee. Kertokaa jos joku muistaa missä radiomaailman
numerossa on FM-pistelaskua ohjeistettu? Muistaakseni kuullut asemat
palstalle ilmoituksen edellytyksenä on nimenomaan lokaaminen lehteen ja
pelkkä online lokin lokaus ei riitä.

Eli tässä vähän asiaa aloittelijan näkökulmasta osin asiaan liittyen ja osin
asian vierestä, mutta jos minusta riippuu niin FM-lokin toimittaja tulee
työllistymään myös tulevalla FM-kaudella. Toki yritän parantaa myös omien
lokauksien laatua enkä pelkästään määrää.

Terv.

KOJ