Re: [DX] FM-lokit Radiomaailmassa

Jouni Keskinen wrote:
> Olen Jopin kanssa samaa mieltä FM-kokoomalokin tarpeellisuudesta
> Radiomaailmassa. Jokainen enemmän ULA-kuuntelu harrastanut tietää, että edellisen vuoden kokoomaloki on seuraavan kesän keleillä yleensä se paras referenssilista. Nykyisellään FM-kokoomalokin poisjättäminen
> Radiomaailmasta tarkoittaisi käytännössä kaikkien ULA-lokausten jäämistä pois lehdestä.

Kyselin jossain vaiheessa HPI:lta, eikö FM-lokia voitaisi julkaista
muiden lokien tapaan sitä mukaa kuin logauksia tulee, koska tällainen
"pläjäys" on kieltämättä muun lehden kannalta hiukan hankala. HPI oli
kuitenkin ehdottomasti tällaisen systeemin kannalla ja kun olen
havainnut, että ainakin suuri osa FM-miehistä on samaa mieltä, en ole
alkanut vängätä muuta. Kieltämättä kokoomalokilla on puolensa. Voisin
esim. kuvitella sen olevan suureksi avuksi FM-kuuntelua aloittelevalle.
Ja eiköhän tuo massiivinen loki kestetä, kun se on vain kerran vuodessa.
> Olen viime aikoina vähän ihmetellyt tämä omituista itsesensuuria
> Radiomaailmassa:
?????
> FM-lokeja ei voi julkaista kun ne eivät kiinnosta
> kaikkia,
Viittaan edelliseen lausumaani.
> Lapin pedislokeja ei voi julkaista kun ne ei kiinnosta kaikkia,

Hallitus päätti vuosia sitten niiden pudottamisesta, kun ne veivät niin
julmetusti sivutilaa. Ei ollut minun keksintöni.
> teknisiä artikkeleita ei voi julkaista kun kaikki eivät niitä ymmärrä,

Mistähän tällainen tieto on peräisin, ei ainakaan toimituksesta?
Tässäkin tapauksessa kysymys on tarjonnasta.
> utilityä ei voi julkaista,
Juurihan joku päivä sitten kerroin, että voi.

Suomi-DX:ää ei voi julkaista...

Jos artikkeleita tarkoitat, en näe siihen mitään estettä. Pistelasku on
asia erikseen, muttei sitäkään asiaa ratkaistu RM toimituksessa.

> Mielestäni EJH:n peräänkuuluttamat Lapin pedislokit pitäisi ehdottomasti julkaista kerran vuodessa toimitettuna ja mielellään kommentoivalla jutulla varustettuna (vrt. JTK:n erinomaiset FM-kesäjutut).
Olen DXclusivessa kysellyt, kuka voisi jatkaa JPI:n kokoamaa
Lemmenjokisarjaa niin, että vähitellen pääsisimme ajan tasalle -
saamatta minkäänlaista vastakaikua.
> Radiomaailman krooniseen juttupulaan liittyen, olen joskus heittänyt
> ajatuksen jonkinlaisesta eri DX-kuuntelun osa-alueista kiinnostuneista
> henkilöistä muodostetusta "toimitustiimistä", jonka jäsenet ottaisivat
> asiakseen huolehtia siitä, että lehdestä löytyisi sopivin väliajoin
> juttuja harrasteemme eri osa-alueilta.
Tämä on kannatettava ajatus ja kyllähän sitä koetettiin vähän
edistääkin, mutta toteuttamatta sekin vielä on. Jos halukkaita on, en
tosiaankaan pistä vastaan.

73

HAA