Re: [DX] SDR

Sekoitan taas soppaa pienellä lusikallani ja yhdyn edellisiin puhujiin. Itse en SDR:ää aio hankkia, ainakaan toistaiseksi, koska en ehtisi hyödyntää sitä. Mutta en myöskään halua ketään "kieltää" hyödyntämästä tekniikkaa ja käyttämästä aikaansa tehokkaasti harrasteen hyväksi. SDR kuuntelu on tasan sama asia kuin ostaisi 100 NRD:tä ja nauhuria. Koska jälkimmäinenkään ei ole arveluttavaa toimintaa niin miksi SDR:änkään pitäisi olla.

Kun harrastajat muutenkin vähenevät niin SDR´-kuuntelua tuskin on syytä "eriyttää" toimintamme ulkopuolelle, eläväthän muutkin osa-alueet keskenään liittomme siipien suojissa. Varmasti aikanaan FM-kuuntelu oli se uusi juttu, jota vastustettiin ja kammoksuttiin aikanaan, mutta tätä nykyä kukaan tuskin kehtaa julkisesti arvostella harrastusta, etenkään kun arvostetut henkilöt harrastavat fm:ää. Kunhan samat henkilöt julistavat myös SDR:n ilosanomaa niin taivumme sen kannalle kaikki yksimielisesti. Mutta katsottaisiinko välillä tulevaisuuteenkin ja ajateltaisiin ettei SDR ole se pahin uhka joka meitä odottaa.

> Date: Sun, 23 Dec 2007 13:31:12 +0200
> From: jonedx@xxxxxxxxx
> To: ps@xxxxxx; dx@xxxxxxxxxxxxx
> Subject: Re: [DX] SDR
>
> Olen täysin samaa mieltä, SDR-kuuntelu on rinnastettavissa usealla
> perinteisellä vastaanottimella kuunteluun ja niiden idien ja detaljien
> takana on edelleen kuuntelija, ei laite. "Turhia" taajuuksia tulee
> vain enemmän, kun 190/400 megaan ei voi tallennettavia taajuuksia
> valita :)
>
> jouluksi kelejä,
>
> 73s
> JNU

Jaa joulukuvasi ilmaiseksi Windows Live Spacesissa! Klikkaa!