Re: Vs: [DX] Vastausprosenttitutkimuksesta (fwd)

At 23:13 1.2.2001 +0200, Teemu Juurinen wrote:

>Harrastuksemme tulevaisuuden kannalta on kuitenkin tärkeintä, että
>mahdollisimman moni kuuntelee mahdollisimman paljon ja myös julkaisee
>kuuntelunsa lokauksina harrastajatovereilleen tiedoksi. On myös tärkeää,
>että kehitämme harrastustamme vastaamaan nykypäivän vaatimuksia,
>emmekä jää ihannoimaan 60-luvun putkiradioaikakautta, jolloin miehet
>olivat rautaa ja radiot puuta.

....kyllä ne radiotkin oli pikemmin "rautaa" ja nykyään ne on muovia....

Ehdottomasti kannatan harrasteemme monipuolistamista tavoilla, jotka eivät
todellisuudessa hypi kenenkään silmille.
Ukkoutuvissa harrasteissa se lienee ainoa tapa edes yrittää parantaa
tilannetta.
Radioamatööripuolella vanhat parrat pitävät kivenkovaan kiinni pakollisista
sähkötysvaatimuksista "koska niin on aina ollut" tai" kun viime sodan
aikoinakin sitä tarvittiin".  Kuitenkin tärkeätä olisi saada myös uusia
harrastajia piiriimme ja pitää olemassaolevienkin mielenkiinto mukana eri
tavoilla ja niin haluttaessa myös uudistamalla systeemejä.
Itsekin aikoinani olin kovasti nimenomaan QSL:ien perään, alkuvaiheessa ne
olivat oikeastaan merkittävämpiä kuin asemien kuuluminen...
Nyt sitten vaan rassaan näitä radioita ja tämä osa se tuntuu olevan todella
kuoleva osa DX-kuuntelijoiden piirissä jos mikä - kiitos modernin tekniikan.

Ilpo J Leppänen