Re: Ehdotuksia

This is a message from Ilkka Suni <ilkka.suni@xxxxxxxxxx>

Hola, amigos!

Vuoden 1998 passiivisin DX-kuuntelija ottaapi kantaa MR:n esityksiin...

At 14:16 28.10.1998, Mauno Ritola wrote:

>	Juha Mallatin RM 10/98:ssa sivulla 14 esittämä ehdotus kertoimista rankkia
>ja QSL-kilpailua varten kuuntelupaikan mukaan on mielestäni erittäin
>kannatettava ja tärkeä...

IDEA JA PERUSTELUT ovat aivan loogisia ja siten kannatettaviakin. Käytännön
toteutus voi kuitenkin olla vähän niin ja näin... Ainakaan itse en muista
esim. kaikista 1-sarakkeen jenkeistäni sen paremmin kuin MW-lattareista tai
aasialaisistakaan, mitkä olen raportoinut kotona ja mitkä Lapissa, eikä
kuunteluajankohta välttämättä käy selville enää verifionnistakaan, koska
kusilli on voinut esim. tulla f-uppiin (tietysti, jos pitää riittävän
spesifististä raporttilokia koko ajan, moista ongelmaa ei ole). Eli oman
rankkinsa päivittäminen uuden pisteytyksen mukaiseksi voi olla melkoinen
homma.

Ja johtaisiko uudistus mahdollisesti siihen, että sitten tulisi
raportoiduksi Lapissa kuulemiaan asemia uudestaan etelässä saadakseen
paremmat rankkipointsit? Ehkä uudistetun rankin kävisi kuten nauharankin:
kovin moni kuuntelija ei ole pitänyt täyskattavaa nauha-arkistoa tai
viitsinyt ilmoitella asemiaan nauharankkiin.

Mielestäni koko rankkitouhu on vähän turhan vakavaa urheilua, vaikka siellä
itsekin keikun sitkeästi. Tietysti mielipiteeni muuttuu siinä vaiheessa,
jos/kun aktivoidun jossain vaiheessa...

>	Toinen, oma ehdotus: mielestäni Liiton ja samalla harrastajien jäsenmäärä
>on kehittynyt sille asteelle, että Radiomaailma- ja DX-clusive-julkaisut
>tulisi yhdistää...

PUH... Himppa samaa mieltä kuin MR. Itse pidän analogista Clusivea jo
tarpeettomana, koska tieto kulkisi netin ja nyyssien kauttakin. Tällainen
postituslista voisi hyvinkin korvata Clusiven: tieto esimerkiksi olisi
kätevästi muokattavissa ja siirrettävissä (Clusiven plaraaminen ja
tietokantojen päivittäminen paperiuutispalstoilta on turkasen hidasta).
Paitsi että mitäs minä Clusivesta suutani soitan, koska lennän
vuodenvaihteessa ringistä kuin leppäkeihäs... Joka tapauksessa olen
sähköisen Clusiven kannalla, olipa se sitten minkälainen versio tahansa.
Tietojen keskittäminen digiclusiveen tai jollekin postituslistalle on
aiheellista, koska tiedon noukkiminen sieltä täältä on sekin hidasta.

Ja nyt siirryn sorvillani toimituksen tekstitietokantaan jatkaakseni työn
ilojen parissa.

73 de IS

*    HAVE A NICE DAY, YET TODAY SUCKS. THEN AGAIN, SO WILL TOMORROW!!!    *
Ilkka Suni, journalist                     tel. home       : +358-5-4535033
Etelä-Saimaan Sanomalehti Oy               tel. office     : +358-5-4534531
PL3, FIN-53101 LAPPEENRANTA, FINLAND       mobile (GSM)    : +358-405-638480
                                           mobile (NMT)    : +358-49-252259
home address:
Tyrmisent. 4, FIN-54100 JOUTSENO, FINLAND  Email: ilkka.suni@xxxxxxxxxx